hypercasual

Bu kriterler bir çok oyun firmasının ortak kabul ettiği kriterlerdir.

  1. Oyun mekaniği tek parmak ile oynanabilmeli, basit olmalı.
  2. Grafik (görseller) sade olmalı, tasarımcıyı veya ekibi yormamalı.
  3. Bazı anlarda hissiyat olarak vurucu olmalı.
  4. Aynı seviyede tek mekanik olmalı veya isteğe bağlı olarak farklı mekanikler eklenebilir.
  5. Bölüm süreleri 20–65 saniye civarında arasında olmalı.
  6. Kullanıcı bölüm geçtiğini hissetmeli; grafikler, sesler ve efektler aracılığı ile. ( ses çoğunlukta kullanılmaya bilir)
  7. Power up’lar tatmin hissi yaratmalı.
  8. Kullanıcı ilk bölümlerde kaybetme (fail) olmamalı. Kazanma oranı %80 ve üzeri olmalı.
  9. Bitiş (final) sahnesi  farklı olmalı, oyunla aynı düzlemde bitirmemeye çalışmalı
  10. Özel bölüm olmalı, boss bölüm olursa pozitif katkısı olacağı bilinmeli.
  11. Kolay anlaşılır tutorial olmalı.
  12. 3D oyunlar 2D oyunlara göre artık daha çok tercih ediliyor.
  13. Ekran portre (dikey) mod’da olmalı yatay olmamalı
  14. Mağaza içerikleri kullanıcıyı tatmin etmeli.

LOGO: Mavi (arka plan), sarı, kırmızı renkler ağırlıklı olmalı. Tabi bu değişkenlik gösterebilir.

DAU Play Time (Ortalama kullanıcının oyunumuzda vakit geçirdiği süre): 8 dakika ve üzeri olmalı.

CPI (Cost Per Install, Kullanıcı Edinme Maliyeti): 0.30$ (ABD) (değişkenlik gösterir)

Retention D1 (1. Gün kullanıcı elde tutma oranı): +%40

Retention D7 (1. Hafta kullanıcı elde tutma oranı): +%10

Retention D30 (1. Ay kullanıcı elde tutma oranı): +%5

(Bu değerler okulların açılması, siyasi ve küresel olaylardan etkilenir)..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir