Bu kriterler bir çok oyun firmasının ortak kabul ettiği kriterlerdir.
- Oyun mekaniği tek parmak ile oynanabilmeli, basit olmalı.
- Grafik (görseller) sade olmalı, tasarımcıyı veya ekibi yormamalı.
- Bazı anlarda hissiyat olarak vurucu olmalı.
- Aynı seviyede tek mekanik olmalı veya isteğe bağlı olarak farklı mekanikler eklenebilir.
- Bölüm süreleri 20–65 saniye civarında arasında olmalı.
- Kullanıcı bölüm geçtiğini hissetmeli; grafikler, sesler ve efektler aracılığı ile. ( ses çoğunlukta kullanılmaya bilir)
- Power up’lar tatmin hissi yaratmalı.
- Kullanıcı ilk bölümlerde kaybetme (fail) olmamalı. Kazanma oranı %80 ve üzeri olmalı.
- Bitiş (final) sahnesi farklı olmalı, oyunla aynı düzlemde bitirmemeye çalışmalı
- Özel bölüm olmalı, boss bölüm olursa pozitif katkısı olacağı bilinmeli.
- Kolay anlaşılır tutorial olmalı.
- 3D oyunlar 2D oyunlara göre artık daha çok tercih ediliyor.
- Ekran portre (dikey) mod’da olmalı yatay olmamalı
- Mağaza içerikleri kullanıcıyı tatmin etmeli.
LOGO: Mavi (arka plan), sarı, kırmızı renkler ağırlıklı olmalı. Tabi bu değişkenlik gösterebilir.
DAU Play Time (Ortalama kullanıcının oyunumuzda vakit geçirdiği süre): 8 dakika ve üzeri olmalı.
CPI (Cost Per Install, Kullanıcı Edinme Maliyeti): 0.30$ (ABD) (değişkenlik gösterir)
Retention D1 (1. Gün kullanıcı elde tutma oranı): +%40
Retention D7 (1. Hafta kullanıcı elde tutma oranı): +%10
Retention D30 (1. Ay kullanıcı elde tutma oranı): +%5
(Bu değerler okulların açılması, siyasi ve küresel olaylardan etkilenir)..