Öncelikle şunu belirtmem gerekir, grafiker olmak için çizim yeteneğine gerek yoktur. Modellemede ana etken görme ve planlamadır. Örneğin bir objeyi modellemededen önce onu kafamızda parçalara ayırır, indirgeyebileceğimiz en basit objeye indirgeyip örneğin; bir küp le mi başlayacağız, yoksa bir yuvarlakla mı? daha sonra basitten karmaşığa doğru modellemeye başlamalıyız.

 Ne kadar Çok model çıkartırsak objelerin topology sini o kadar rahat görmeye başlarız. Modellemeyi hallettikten sonra ışıklandırma konusunda kendimizi geliştirmeliyiz ki ortaya çıkardığımız ürünü en güzel şekilde fotoğraflayabilelim. Bu kısımda programdan biraz uzaklaşıp (eğer ilginizde varsa) Fotoğrafçılık tekniklerini araştırmanızı öneririm. Evde kendi küçük stüdyolarınızı kurup siyah perde, yeşil perde üzerinde cep telefonu flaşıyla dahi fotoğrafçılık denemeleri yapabilirisiniz. Örneğin bir modelde en çok kullandığımız rim light ve spot light tekniklerini öğrenmenizi tavsiye ederim. Kamera distance ıyla oynamak dahi yaptığınız modelin görüntüsünü çok değiştirecektir.

Işıklandırmayı da hallettikten sonra en can alıcı noktamız material ve shader yazma. Şuanda birçok oyunda gördüğümüz o çok küçük detaylar particlelar, efectler, çatlamalar, patlamalar hep shaderlar la yani materiallerin karışımlarıyla elde edilir. PBR teknolojisini çok iyi öğrenmeli, Node yapılarını bilmelisiniz. Kendi texturelerinizi nasıl yapabileceğinizi öğrenmelisiniz. ( Örn; Bir yolun fotoğrafını cep telefonuyla çekip, o fotoğraftaki detayları 3D sahnemize nasıl aktarabileceğimizi öğrenmek gibi). Öte yandan oyun sektörü için Hand Painted Texture & stylized Texture dediğimiz texture ve material yapılarını da öğrenmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Bunlar için en güzel programlar CrazyBump & Substance Painter kullanabilirsiniz.

Bütün bunları öğrendik modelimiz hazır ışıklandırmamızı yaptık materiallerimizi de hazırladık diyelim. Artık yaptığımız görselin çıktısını almak istiyoruz. Render Motorlarına geçiş yapma vaktimiz geldi. Blender için şuanda 2 farklı render motorumuz var. Eevee Ve Cycles Render. Cycles renderda Çok daha gerçekti ışık yansımaları gölgelendirmeler kullanabiliyoruz. Eevee render ise real time bir render motorudur. 3-4 senedir blendera eklendiği için blender için şuanda gelişmekte olan bir render motoru. Fakat uzun animasyon filmleri vs yapmak istediğiniz zaman çok daha hızlı ve pratik bir render motorudur. Fakat tek bir resim olarak render almak istiyorsanız cycles render kullanmanızı öneririm. Compositing dediğimiz olay da aldığımız renderin üzerine değişik efektler eklememize yarayan bir yöntem. Aynı shader yazmak gibi yine node sistemi ile Aldığımız render üzerinde çok güzel düzenlemeler yapabiliyoruz.

Rigleme kısmı için şuanda işinizi kolaylaştırabilecek sistemler mevcut (mixamo gibi) Fakat rigin temel yapısını ve Çalışma prensibini kesinlikle bilmeniz gerekiyor. Rigdeki IK sistemi öğrenmelisiniz. Weight Paint ile bozuk riglenmiş bir modelin riglerini düzenlemeyi öğrenmeliyiz.

 Animasyon hazırlamak oyun yaparken en eğlenceli kısmıdır. Hazırladığımız karakterin rigini kullanarak ona bir animasyon uygulamak için öncelikle animasyonun temel mantığını öğrenmemiz gerekmektedir. Disneyin 90 lar zamanında yaptığı her kağıda tek tek çizerek ve onları çok hızlı bir şekilde oynattıkları sistemi öğrenmeliyiz. Daha sonra İnsan anatomisini az da olsa bilmekte fayda var. Çünkü bir animasyonda bir elini kaldırmak bile istediğinizde vücudumuzun hangi kısımları hareketlenir hangi kaslar birbirini tetikler bunları bilerek işe başladığınız da animasyonlarınız daha gerçekçi olucaktır. Bir animasyonu yaparken de mutlaka referans kullanmaya özen gösterin. İlk başlarda evde ofiste kalkıp da bir zıplama animasyonu için olduğunuz yerde zıplayarak kendinizi videoya alabilirsiniz. En sağlıklı yöntem bu olacaktır başlangıç için. Daha sonrasında Animasyonun temel prensiplerini bilmeniz önemlidir. Stretch ve bouncy tekniklerini animasyonlarımızda kullanmak bu işi daha da profesyonel göstermemizi sağlayacaktır. Sonrasında Graph editör, Dope Sheet ve Key lerin kullanımını iyi bir şekilde öğrenmeniz gerekmektedir. Sculpt dediğimiz olay aslında bir modelleme tekniği olarak ortaya çıktı daha sonrasında çok farklı bir boyut kazandı 3d içerisinde. Vertex modelleme de bir modeli çıkartmayacağınızı düşünüyorsanız veya organik bir modelleme yapmak istiyosanız bu tekniği çokça kullanabilirsiniz. Bu işin en gözde programı Z-Brush dır fakat Blender 3D ile de çok rahat bi şekilde aynı işleri yapabilirsiniz. Temel mantıkları aynı. 2 programı da kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Programlar;
Blender, 3ds max , adobe fireworks, substance painter, unity, Paint.NET, Notepad++, Visual Studio, Materialize

Web siteleri;
Artstation.com
freepik.com
mixamo.com
textures.com
poliigon.com
cadnav.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir