level

Haypercasual SEVİYE TASARIMI (LEVEL DESİGNER)

Mobil oyuncular Bilgisayar oyuncularından farklıdırlar ama aynı hissiyatı hissetmek isterler. Bu yüzden seviye tasarımı çok önemlidir. Oyuncu kısa ama tatmin edici bir an yaşamak ister ve yaratılış gereği kendinden daha üstün her mekanizmaya hayrandır. İnsanın o hayranlık güdüsünü canlı tutmak lazım. Görmediği bir sahneyi tasarlama, oyunun içinde sürpriz konumlar koyma, oyuncuyu tamamen oyuna bağlar.

  • Tatmin edici bir sahne için maddeleri önünüze hazırlamanız önemli.

Eylemler, olaylar, nesneler ve ortam..

Seviye tasarımcısı önce hayal etmeli, kendini o oyunda konumlandırmalı defter veya yazı tahtasında bölümler tasarlamaya başlamalı, saçma bile olsa defterinin bir köşesinde olmalı.. oyunda mantık hatalarını düşünme, oyunu oynayan kişiyi oyunu ilk bölümde okuma yazma bilmeyen bir çocuk gibi görme, sonra kendisini Bilim adamı gibi kabullenip hatasız bir şekilde hata olasılıklarını düşünme.. seviye tasarımcısının en önemli işidir.

Oyuncuya yeni görevler ve zorluk seviyeleri tasarlamalı.

Oyun’da bölüm, mekanizma ve animasyonları not edin.

Fizik hataları olmaması için haritayı baştan sona inceleyin.

İlgi çekici mekan fikirleri, ilgi çekici renkler bu işin en önemli kısmı. Göze batan renkleri bir arada bulundurursanız insan beyni oyun hakkında oyuncuyu soğutmaya başlatır.

  • Toplam kaç level olacak?
  • Kaç tane arka plana ihtiyaç duyulacak?
  • “Zorluk eğrisi” ne derece ilerleyecek
  • Her level hangi özel “bir defalık” özelliklere ihtiyacı olacak veya olacak mı?
  • Leveller de hangi hikaye ritimleri oluşacak.

Seviye tasarımcı level’ler arasında geri dönüştürülebilen tekrar eden özellikleri belirlediği ve atlama mesafeleri ve belirme noktası konumları gibi standartlar geliştirdiği yer burasıdır. Bu planlar aynı zamanda ekibin diğer üyelerinin planı kodlamaya veya bir level için sanat yapmaya çok fazla zaman veya masraf harcamadan önce eleştirmesine olanak tanır.

Yaptığınız renk kombinasyonunu birkaç kişi ile istişare edin ve fikir helezonu oluşturun.

Seviye tasarımcısı kendi tasarımlarına eleştiri geldiğinde moralini bozmaması gerekmektedir. Farklı gözlerle görüldüğünde uyumsuz olduğu kanaati kabul edildi ise hemen performans kaybetmeden değişikleri yapmaya başlamalıdır.

Seviye tasarımcısı en hızlı şekilde en iyi kompozisyonu yazan kişiye denir.

  • Karmaşık sorunlara yaratıcı çözümler sunmak
  • Oyunda kasma problemleri oluşmasını engellemek
  • Ekip içinde mükemmel iletişim sağlamak hem yazılı hem sözlü

4 yaşındaki bir çocukla 24 yaşındaki yetişkine aynı heyecanı verebilen kişiye iyi bir bölüm tasarımcısı denir. Her seviye bir önceki ile aynı tutarlılıkta olmalıdır.

En az 10 yıllık bir oyuncu deneyimi olmalı (oynayarak) akılda kalıcı, dinamik ve tekrar oynanabilir seviyeler oluşturmalısınız.

Ekiple birlikte oynanışı değerlendirin ve oyunu iyileştirmeye ve ince ayar yapmaya yardımcı olmak için geri bildirim ve çözümler sağlayın.

Seviye Tasarımcısı, her seviyenin giriş ve çıkış noktalarını oluşturur ve oyuncuya oyunun kuralları, ödülleri ve hedefleri aracılığıyla mantıksal olarak rehberlik eder.

Seviye tasarımcıları tarafından seviye sırası önemlidir. Bir oyunun ilk seviyesi, oyuncuyu oyuna tanıtacaktır. Karakterler oluşturacak, hikayeyi açıklayacak, oyuncuya oyunun hedefleri konusunda talimat verecek, nerelerde hata yaptığında oyunun biteceğini öğretecek ve genellikle oyuncuyu oyunun dünyasına sokacaktır. Sonraki her seviye daha sonra hikayeyi ilerletmek, karakterleri geliştirmek, karmaşıklık seviyesini artırmak, bahisleri artırmak ve oyuncuyu oyunun daha da içine çekmek için hareket edecektir. 

Seviye tasarımcısı neler yapmalı : Bir oyuna bağımlı kalmamalı bir çok çeşitli oyun oynayıp bir çok mekanik denemeli ve hepsi tek tek defterinde kayıt etmeli.Asya pazarındaki oyunları eski-yeni fark etmez mekanik ve seviye fikirleri geliştirmeli.

Zıplamalı bir bölüm var, ayakların ileri ve geri götürerek zıplıyor buna alt başlık açarak havada takla atarak zıplama, ayaklarını iki yana açarak zıplama zıplarken ellerini ayakları ile tutma gibi bir sürü farklı denenmiş veya denenmemiş sahneyi not etmelisiniz.

Seviye tasarımcısı oyunda nerelerde fail verilecek çok iyi tespit etmesi lazım. Fail oyunda en önemli kısımlardan biridir, oyuncu yapabileceğine inandırma ama yapmasını zorlaştırmak bu seviye tasarımcısının görevidir.

Oyunda özel bölümler oluşturma. Bir oyuncu için oyun aynı sıradanlıkta gitmemesini sağlanmalı. Oyunda özel bir sahne tasarlanıp o oyunun alışılmışın dışına çıkarmak gerekmektedir.

Seviye tasarımcısı aynı zamanda yarı yazılımcı yarı tasarımcıdır. Program dillerine hakim olmadır. Kullanılan dilde aynı frekansı yakalayamazsanız zaman kaybına girer, bu da mobil oyun sektöründe hiç istenmeyen bir olaydır.

2d tabanı 3d bakış açısına çevirebilme pratikliğine sahip olmak.

Seviye tasarımcısı gündemi sürekli takip etmeli, yeni çıkacak film, oyun, bölgesel veya kitlesel etkinlikler bunlardan ilham almalı ve ilgi çekmek için gerekirse bu argümanları kullanmalı.

Seviyelerde engel koymak; oyuncuya elde etmek istediğini bir anda vermek zamanla oyunda çekiciliği kaybettirir. Bir koşu oyununda tek kişilik bir oyunsa sağ,sol,ön taraftan gelen engeller oluşturma havada asılı bir objeden gelen bir saldırı yer altından çıkan bir saldırı hafif kırılgan bir zeminde engellemeye çalışan bir saldırı, yukarıdan düşen bir saldırı bunları yazdıktan sonra nasıl oluşacağı yazmak bir top şeklinde mi bir mermi şeklinde mi nasıl bir materyal olması gerektiği yazma. Tabi hypercasul oyunlarda bunu kolaydan kademeli kademeli zorlaştırmanız lazım.

Seviye tasarımcısının bilmesi tavsiye edilen programlar;

  • Grafik yazılımı (Photoshop, Adobe After Effects, Illustrator, Dreamweaver)
  • 2D ve 3D animasyon yazılımı (Blender, Maya, 3DS Max)
  • Oyun Motorları (Unity, Unreal Engine)
  • Programlama dilleri (C #, C ++, Python)

                                                                                                                                                Ramazan Çağlak

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir